dinsdag 29 januari 2013

Van Bijbelstudiekamptoetjes en minipannetjes

Ik probeer elke week wat nieuws te koken. (Wat nieuws wil zeggen: iets wat ik nog niet eerder heb gemaakt). Meestal is het niet zo heel vernieuwend en vandaag viel dat ook wel mee, maar ik vond het er toch wel grappig uitzien;)

Het is: aardappelsoufflé in minipannetjes (dat had je vast nog niet gezien.). Rode kool met appel, rozijnen en kaneel en kleine gehaktballetjes.
(Pannetjes kreeg ik van mijn ma, ze waren voor m'n zusje bestemd, maar die wilde liever een pizzapakket. Ikke blij:))



Om in de appel-kaneel-sfeer te blijven nog snel even het 'Bijbelstudiekamptoetje' gemaakt. Heel makkelijk, heel lekker:

1 deel yoghurt
1 deel gele vla
1 deel appelmoes
appel
kaneel

roeren & genieten. (En niet aan iedereen vertellen dat er appelmoes in zit. Ik heb het mijn zusjes wel eens gevoerd, zonder dat ze het wisten. Ze vonden het heerlijk, tot ik vertelde wat er in zat. De appelmoes geeft een wat zachte smaak aan de pap).

Zeg nou zelf, dat is toch echt een hatseflats toetje? En die hartjes maak je natuurlijk door even een hartje in een folder te knippen en er dan kaneel overheen te strooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Mijn foto
Ik ben Corline, 21 jaar en regelmatig aan het 'hatseflatsen'. Dat betekent voor mij: lekker knutselen met dingen die zo min mogelijk kosten of toch weggegooid worden. Ik ben niet ergens supergoed in, maar probeer gewoon, doe ideeën op en deel ze hier graag weer.