donderdag 2 mei 2013

Dat is echt ouderwets mevrouw

Verkoopt u ook inlegluiers, u weet wel, voor in van die katoenen luiers? (zomaar een vraagje in een winkel)
> Nee mevrouw, ik denk echt dat u die nergens meer kunt kopen. Het wordt denk ik tijd om over te gaan op pampers.

.. Dat dacht ik niet..

Mevrouw, weet u ook waar ze inlegluiers verkopen?
> Nee wij verkopen ze niet meer, iedereen gebruikt pampers.

Juist ja. Nou CV Hatseflatser toevallig niet!
Bovendien: ik heb toch echt ergens gelezen dat het weer in de mode komt. Op deze website bijvoorbeeld staat het volgende:


"Bij katoenen luiers denken veel mensen nog aan stapels was en strijk, poepspoelen en lekkages. Gelukkig is dat verleden tijd; de moderne luier absorbeert super en is handig in het gebruik, bovendien is het uitspoelen van luiers niet meer nodig. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het gebruik van de wasbare luier weer populairder wordt en steeds meer ouders zo hun steentje bijdragen aan het milieu."

Alle meewarige blikken ten spijt, ga ik nog maar even verder zoeken... En tot die tijd dat het echt populair wordt kan mijn oma nog even opscheppen over haar kleindochter die toch met katoenen luiers begint:)

Eh, waarom eigenlijk? 
> Het schijnt beter te zijn voor het milieu (waar sommige mensen hun vraagtekens bij hebben, maar volgens mij zijn die mensen in het bezig van een wasdroger --> ikke niet)
> Het is goedkoper (waar dezelfde wasdrogende mensen het mee oneens zijn). Ik heb de luiers van mijn ma gekregen (ja, die had ze weer van mijn oma :) ) dus kan ik het nog gratis proberen ook. (Ja, ik houd de pamperescape ook open :) ) 

Volgende keer weer een wat interessanter blogje :) Maar ja, katoenen luiers willen gaan gebruiken, dat is toch Hatseflatsen, waar of niet?

3 opmerkingen:

  1. Mss kun je ze wel vinden via internet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb ze nu op twee websites gevonden, maar dat kost altijd weer verzendkosten, dus ik kijk nog even rond.

      Ik hoorde van iemand dat de Hema ze zes jaar geleden nog als enige verkocht, maar daar ben ik vandaag geweest. Vier verkopers verder: 'ze zijn uit de collectie' :)

      Verwijderen
  2. Misschien vind je hier wat je zoekt? http://www.kaatjekatoen.nl/
    Je kunt ook lid worden van het 'dragen en voeden' forum, op het forum is een apart hoofdstuk over wasbare luiers. http://www.dragen-en-voeden.nl/ Ik zag dat je Kiind al gevonden hebt,
    Succes,
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Ik ben Corline, 21 jaar en regelmatig aan het 'hatseflatsen'. Dat betekent voor mij: lekker knutselen met dingen die zo min mogelijk kosten of toch weggegooid worden. Ik ben niet ergens supergoed in, maar probeer gewoon, doe ideeën op en deel ze hier graag weer.