zaterdag 30 november 2013

Manden breien en smullen

'k Heb 't al wel 's gezegd: mijn pa is mandenmaker. (Een uitstervend beroep, klopt, maar hij doet het echt nog voor z'n brood!)
Nu noem je manden maken ook wel eens 'manden breien'.

Oké, waar gaat dat naar toe:) (eh, nee, ik ben niet goed in manden maken. In het verleden wel eens wat gemaakt, maar nooit zo ver gekomen). Maar op internet vond ik de diagonal-basketweave-knitting-pattern.

Supercool!

Zo zietie er bij mij uit:

En trouwens, wel eens tomatencrèmesoep gemaakt? Mjammie! Deze maakte ik vorige week. Maar deze week ook twee 'nieuwe dingen' gegeten: Chinese Kool Ketjap Mie met pinda's en spruitjes in Honing mosterd saus!


Ah en lekkere appelflapjes. (Je kunt hier vinden hoe je deze maakt). 


En ik had jullie nog een lekker recept voor toetjes beloofd.


Wij eten tegenwoordig 's zondags ijs met een lekker smaakje. Zo maak ik vaak cappucino saus of hoe je het noemen wil. : 4 el. kokend water, 2 el suiker, 1 el oploskoffie.
Nu heb ik dat pas door het ijs geprakt. Echt zo lekker!!! Net Mokka-ijs van de Italiaan. Beetje kaneel er bij, beetje slagroom erbij, beetje speculaarsbrokjes erdoor. En smullen maar! Beetje cacao missmaakt ook niet:)

En: manlief bakt bij ons altijd de smullijkste pannenkoeken! (Ja sorry, ik ga niet meer bijhouden hoe je dat schrijft. Verandert elluk jaar) Lekker met banaan, stoofpeertjes, spek, kaas, rozijnen etc. Deze mocht ik eigenlijk niet op de foto zetten, want het zijn 'eierpannenkoeken' en hij vond ze niet zo mooi gelukt.
Nou, ik wel:)


Nog één foto: zoek de verschillen:):)


Daag!






1 opmerking:

  1. weer zo.n leuke blogje waar je helemaal vrolijk van wordt...groetjes en fijne weekend corline..

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Ik ben Corline, 21 jaar en regelmatig aan het 'hatseflatsen'. Dat betekent voor mij: lekker knutselen met dingen die zo min mogelijk kosten of toch weggegooid worden. Ik ben niet ergens supergoed in, maar probeer gewoon, doe ideeën op en deel ze hier graag weer.