donderdag 25 april 2013

Waar vind ik brandnetels?

Tuinweer!



Daar gaan we dan, met de witte benen in de klompen. In ons oude huis had ik een groentetuin. Nu moet ik in het nieuwe huis weer een beetje van voren af aan beginnen, maar dat gaat prima!


In de voortuin zijn wat bollen opgekomen. Ik had er twee 'verwilderingspaketten' ingestopt. Erg lukken wil het nog niet, maar beter dan je hier op de foto ziet is het wel:)


Een paar van de bollen heb ik naar binnen gehaald, zoals je ziet: er zit blauw aan.




In de achtertuin is zowaar ook wat opgekomen.












En hier moet het gaan gebeuren: de moestuin

Natuurlijk moest er ook gehatseflatst worden. Wat vind je van deze bloembak? (officieel is het een wasmand, het idee is van mijn pa:) Ik moet zeggen dat ik wel het idee had dat de buren wat vreemd keken toen ik wat van de bult grond ging scheppen die door nieuwbouw hier een stukje verder is gestort. Onderin een paar lege plantenpotten, bovenop een laagje potgrond en gladiolen er in gepoot. Op hoop van zegen!


O ja, en die brandnetels. Ik heb luis in mijn kruiden. (zodoende had ik ze ook bijna in mijn thee, omdat ik ook munt 'verbouw'. Nu zei m'n pa: je moet er brandnetelsap bij doen. Probleem: ik kan geen brandnetels vinden. Even op internet kijken leert dat dat goedje pas in juni bloeit. Oké, in mijn herinnering prikten we ons  echt heel het jaar aan brandnetels:) 

Ook nog een leuke tip tegen slakken bij de sla: graaf een bekertje in zodat het gelijk staat met de oppervlakte van de grond en doe het vol met bier. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ga het dit jaar zeker doen.

Houd jij van tuinieren? Heb je nog leuke tips of ervaringen? Laat even een berichtje achter!

Ik ga snel  naar mijn 'Surinaamse boontjes' kijken voor de kip aanbrandt en dan: lekker buiten eten!

1 opmerking:

  1. Goedemorgen,
    Bij het paadje naar de achteringang van het ziekenhuis staan NU brandnetels.
    Gr. MCV

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Ik ben Corline, 21 jaar en regelmatig aan het 'hatseflatsen'. Dat betekent voor mij: lekker knutselen met dingen die zo min mogelijk kosten of toch weggegooid worden. Ik ben niet ergens supergoed in, maar probeer gewoon, doe ideeën op en deel ze hier graag weer.