woensdag 13 maart 2013

Origami met de zachte g

Origami-vouwen is niet echt hatseflatsen. Maar wel als je het van theezakjes doet misschien?
Volgens mij is het zo dat de sport van het vouwen is om uit te puzzelen hoe het moet. Maar ik ben natuurlijk geen echte vouwer. Ik maak het ook gewoon omdat ik het eindproduct leuk vind.

Hier heb ik kleine envelopjes gemaakt en een hartje.

Op bovenstaande foto een combinatie van beide.

Maar vanwaar die zachte g? Zoals jullie vast weten ben ik een Brabander. Nu had een jongen op school het over 'origami' (met de zachte g dus). Tjah en dat is misschien wel de goede benaming voor de manier waarop ik vouw. Een combinatie van hatseflatsen en origamiën zogezegd:) 

Verder: deze dingen zijn gevouwen uit het tijdschrift 'orison' (dat ik dus van mijn oma kreeg). Maar er staan ook voorbeelden op internet. Gewoon even googlen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Mijn foto
Ik ben Corline, 21 jaar en regelmatig aan het 'hatseflatsen'. Dat betekent voor mij: lekker knutselen met dingen die zo min mogelijk kosten of toch weggegooid worden. Ik ben niet ergens supergoed in, maar probeer gewoon, doe ideeën op en deel ze hier graag weer.